Op zaterdag 11 juni was het dan eindelijk zover, het Nederlands kampioenschap voor de Acro dames en heren in het DE niveau. Het seizoen begon wat anders dan anders, vanwege corona konden de plaatsingswedstrijden niet georganiseerd worden. We begonnen dus met de Friese Kampioenschappen, opgevolgd door de District Kampioenschappen daarna de landelijke halve finale en dan nu het NK.

Maar liefst vier teams behaalden deze finale en kwamen in actie. Allemaal duo’s Jenthe & Jinthe , Eeke & Mare en Jelmar & Danny waren ‘s ochtend aan de beurt in de E Lijn. ‘S middags kwamen Lotte & Nynke als duo in de D Lijn aan bot. Super spannend gezien ze allemaal tegenstanders tegen zouden komen die ze eerder nog nooit hebben getroffen! De zaal in kampen was erg ruim met een grote tribune, genoeg plek voor al het publiek, de familieleden maar andere sporters van Hercules kwamen de vier teams aanmoedigen!

Eeke & Mare waren als eerste aan de beurt, het hele seizoen hebben zijn op het podium gestaan dus de verwachtingen waren hoog. Ze draaiden een prachtige oefening met 23.660 als score, daarmee stonden ze meteen op de eerste plek maar er kwamen natuurlijk meer teams! Jenthe & Jinthe mochten daarna in dezelfde categorie hun oefeningen tonen, een vrolijk muziekje liet beide meiden stralen en ze kregen een mooie score van 22.440. Deze meiden hadden vooraf nooit gedacht het NK te halen dus waren vooraf al dik tevreden! Het bleef tot het einde spannende de laatste oefeningen waren erg goed maar dus vol spanning wachtte iedereen op de scores van de jury.  Eeke & Mare bleven bovenaan staan en behaalden de titel Nederlands Kampioen! Jenthe & Jinthe behaalde een mooie 11e plaats, super knap!

Onze stoere heren hadden het hele seizoen geen tegenstanders maar moesten iedere keer nog wel een goede oefening neer zetten. Als je geen tegenstanders hebt blijft de score belangrijk, je moet het limiet halen om door te stromen naar de volgende wedstrijd. Keer op keer deden Jelmar & Danny dit op hun knallende muziek met de toepasselijke titel ‘the boys are back’. Zo ook op het NK spatte de oefening van de vloer, dat werd dan ook beloond met een score van 22.670 en de titel Nederlands Kampioen!

‘S middags kwamen Lotte & Nynke aan bod, het hele seizoen stonden ze net op of net naast het podium maar zo stroomden ze langzaamaan door naar het NK. Na een strakke en stralende oefening stonden ze een hele tijd op de 3e plek met een score van 22.250. Aan het einde werden ze toch nog door een paar teams ingehaald waardoor ze als zesde van Nederland zijn geëindigd een prestatie om trots op te zijn!

Al met al was het een heel geslaagd acro seizoen met in totaal op alle wedstrijden maar liefst 26 medailles, 14x goud 9x zilver en 3x brons! We sluiten op 9 juli nog af met de uitvoering en kijken nu al weer uit naar volgend seizoen!