Turnen

Vanaf 1905 heeft gymnastiek al een rol gespeeld bij sv Hercules. In loop der jaren is de gymnastiek gegroeid en is er ook een afdelingen turnen bij gekomen. Binnen Hercules zijn de turn groepen gesplitst in twee groepen, namelijk Pre-Turnen & Selectie turnen.

Pre-Turnen

Deze les is speciaal opgezet voor de jongens en meiden die gymnastiek net iets te simpel vinden en graag een beetje willen proeven van de turnsport. De lessen zijn gericht op turnen maar beginnen nog ontspannen met een spelletje. Daarna maken de sporters kennis met de echter turnonderdelen, maar zonder de druk van wedstrijden.

Selectie-Turnen

Selectie-turnen
Bij het turnen wordt er jaarlijks mee gedaan aan wedstrijden die plaats vinden in het Noorden. Er wordt gewerkt met het reglement van de KNGU. De turn groep traint allemaal samen maar binnen de groep zijn de jongens en meiden onderverdeeld in verschillende niveaus namelijk onderbouw, middenbouw en bovenbouw.

Lestijden

Klik hier voor de actuele trainingstijden
Gymzaal MFA Aengwirden (’t Hiem 3, Tjalleberd)
Onder leiding van: Lotte de Jong (en Laura Oosterloo)

Lestijden

Klik hier voor de actuele trainingstijden
Gymzaal MFA Aengwirden (’t Hiem 3, Tjalleberd)
Onder leiding van: Lotte de Jong (en Laura Oosterloo)

“Mijn naam is Lotte en ik geef de gym en turn lessen bij SV Hercules. Turnen is een leuke uitdagende sport. Bij turnen worden oefeningen gedaan waarvoor je kracht, lenigheid en coördinatie nodig hebt. Het mooie van turnen is ook dat je oefeningen mag doen op verschillende toestellen zoals, de vloer (lange mat), brug ongelijk, de evenwichtsbalk en de sprong (kast/pegasus). Daarom vind ik het ook zo leuk om hierin les te mogen geven en wil me dan ook even aan jullie voorstellen.

Ik ben dus Lotte, 17 jaar en ik woon in Terwispel. Zelf heb ik jaren geturnd, eerst in Gorredijk en later in Sportstad in Heerenveen. Op mijn 14e ben ik overgestapt naar de Acrogym hier bij SV Hercules. Sinds 2023 geef ik training bij het turnen, wat mooi aansluit bij mijn opleiding, Cios. Ik heb al diverse opleidingen gedaan bij de KNGU en het afgelopen jaar mocht ik mijn diploma trainster in ontvangst nemen.

Naast school, acrogym en turntraining geven, voetbal ik en werk ik bij de Zuid Oost Zorg als woonassistent en bij de zorgboerderij it Wolwezen als begeleider. Het werken met ouderen en kinderen vind ik erg leuk, het gevoel krijgen dat je wat voor hen kunt betekenen geeft veel voldoening. En die voldoening haal ik ook uit het geven van turntraining. De meiden nieuwe dingen leren, uitdagingen te overwinnen en het vieren van overwinningen als iets lukt is waar ik het voor doe.”

Lotte de Jong

Trainster, SV Hercules

Praktische informatie:

Leeftijd: vanaf 6 jaar

Op zoek naar meer informatie of interesse in een proefles?
Mail naar svhercules@outlook.nl t.a.v. Saskia.

Praktische informatie:

Leeftijd: vanaf 6 jaar

Op zoek naar meer informatie of interesse in een proefles?
Mail naar svhercules@outlook.nl t.a.v. Saskia.