Acrogym

Sinds een aantal jaren doet sv Hercules aan Acrogym. Acrogym wordt steeds bekender binnen de gymnastiek. Kenmerkend voor Acrogym is dat het geen individuele sport is maar dat het wordt beoefend in team verband.

Dit is in verschillende combinaties mogelijk: Duo dames, Duo heren,  Mix pair (man en vrouw), Trio dames & heren vier. Bij de verenging zijn er Duo’s en Trio’s actief in de categorieën C/D en E lijn.  Allen doen zij mee aan wedstrijden die in Friesland, Groningen en Drenthe zijn. Bij een goede prestatie kunnen teams zich plaatsten voor District wedstrijden en kunnen zij zich plaatsen voor de Halve finale en Finale. Deze wedstrijden kunnen in heel Nederland plaats vinden.

Nieuw leden: Gezien er per seizoen acro-teams gevormd worden is het maar één keer per seizoen mogelijk om in te stromen bij de acro. Dit kan enkel aan het begin van een nieuw seizoen. Vaak wordt het seizoen afgesloten met een aantal ‘open trainingen’ waar nieuwe leden van harte welkom zijn om te komen proberen!

” Mijn naam is Laura Oosterloo en ik ben de Acro Trainster van S.V Hercules Tjalleberd. Ik heb zelf vroeger altijd deze sport beoefend en heb hier jaren lang heel veel plezier aan beleefd! Toen ik 16 jaar was ben ik gestopt en ben ik naar Amerika gegaan! Daar heb ik een jaar gewoond en ben ik naar school geweest. Toen ik terug in Nederland was ben ik begonnen aan een opleiding tot actrice! Die heh ik vorig jaar afgerond en ik ben dit jaar begonnen aan de opleiding Evenementen Organisatie! Naast de vele uren die ik aan mijn studie besteedt werk ik nog bij het restaurant ‘T Postkantoor en geef ik met heel veel liefde training aan alle geweldige meiden van onze vereniging!

Het mooie aan training geven is dat ik mijn passie kan met delen met de kinderen die hetzelfde graag leren willen, talenten kan helpen met hun doelen en altijd een compleet groeps gevoel probeer te creëren bij een sport waar je team niet groter kan zijn dan 3 personen! Het leuke is dat ik mijn afgeronde opleiding probeer te combineren met de trainingen. Want ook al lijkt het misschien niet zo maar bij acro heb je ook een beetje “fake it till you make  it”. Heel veel dingen die ik tijdens mijn opleiding heb geleerd probeer ik bij de teams toe te passen, en dat in combinatie met één van de mooiste sporten ter wereld vind ik geweldig!”

“If Acro would be easy they would have called it soccer”

Laura

Trainster Acro

“Mijn naam is Amerins, ik ben 27 jaar oud en sinds een aantal jaar geef ik acro trainingen bij Hercules! Wat begon met af en toe langskomen sinds ik zelf de keuze had gemaakt te stoppen, is  uitgegroeid tot meerdere uren training geven per week! En dat doe ik elke training met veel liefde. Zelf heb ik ook een aantal jaar getraind bij Hercules en vind ik de sfeer en betrokkenheid hier echt ontzettend fijn en bijzonder. Ondanks dat je een eigen team hebt in de sport, zijn we eigenlijk 1 groot team met elkaar. Het voelt dan ook als een acro familie! Dit zorgt er denk ik voor dat ik hier altijd ben blijven plakken 😉

Naast de uren training die ik geef, werk ik daarnaast als psychomotorisch therapeut in de GGZ. Ook hier sta ik in de (sport)zaal! Het is namelijk een vorm van therapie door middel van lichaamsgericht en bewegingsgericht werken.
In zalen voel ik mij dan ook helemaal thuis en op mijn gemak, gelukkig maar! Want ondertussen ben ik daar soms meer dan in mijn eigen huisje in Sneek, haha!

Ik geef met veel plezier training en hoop dat ik het nog lang kan blijven doen, het geeft me energie en ik kan mijn creativiteit er ook nog eens in kwijt!”

Amerins van der Steen

Trainster Acro