Turnen

Vanaf 1905 heeft gymnastiek al een rol gespeeld bij sv Hercules. In loop der jaren is de gymnastiek gegroeid en is er ook een afdelingen turnen bij gekomen. Binnen Hercules zijn de turn groepen gesplitst in twee groepen, namelijk Pre-Turnen & Selectie turnen.

Pre-Turnen

Deze les is speciaal opgezet voor de jongens en meiden die gymnastiek net iets te simpel vinden en graag een beetje willen proeven van de turnsport. De lessen zijn gericht op turnen maar beginnen nog ontspannen met een spelletje. Daarna maken de sporters kennis met de echter turnonderdelen, maar zonder de druk van wedstrijden.

Selectie-Turnen

Selectie-turnen
Bij het turnen wordt er jaarlijks mee gedaan aan wedstrijden die plaats vinden in het Noorden. Er wordt gewerkt met het reglement van de KNGU. De turn groep traint allemaal samen maar binnen de groep zijn de jongens en meiden onderverdeeld in verschillende niveaus namelijk onderbouw, middenbouw en bovenbouw.

Lestijden

Klik hier voor de actuele trainingstijden
Gymzaal MFA Aengwirden (’t Hiem 3, Tjalleberd)
Onder leiding van: Lotte de Jong (en Laura Oosterloo)

Lestijden

Klik hier voor de actuele trainingstijden
Gymzaal MFA Aengwirden (’t Hiem 3, Tjalleberd)
Onder leiding van: Lotte de Jong (en Laura Oosterloo)

” Mijn naam is Laura Oosterloo en ik ben tainster bij S.V Hercules. Ik heb zelf vroeger altijd geturnd en heb hier jaren lang heel veel plezier aan beleefd! Het mooie aan training geven is dat ik mijn passie kan met delen met de kinderen die hetzelfde graag leren willen, talenten kan helpen met hun doelen en altijd een compleet groeps gevoel probeer te creëren binnen de vereniging! Het leuke is dat ik mijn afgeronde opleiding probeer te combineren met de trainingen. Want ook al lijkt het misschien niet zo maar bij turnen heb je ook een beetje “fake it till you make  it”. Heel veel dingen die ik tijdens mijn opleiding heb geleerd probeer ik bij de sporters toe te passen, en dat in combinatie met één van de mooiste sporten ter wereld vind ik geweldig!”

Laura Oosterloo

Trainster, SV Hercules

Praktische informatie:

Leeftijd: vanaf 6 jaar

Op zoek naar meer informatie of interesse in een proefles?
Mail naar svhercules@outlook.nl t.a.v. Lydia.

Praktische informatie:

Leeftijd: vanaf 6 jaar

Op zoek naar meer informatie of interesse in een proefles?
Mail naar svhercules@outlook.nl t.a.v. Lydia.