Einde van de zomer werd er zoals ieder jaar een start gemaakt met de koekactie door het bestuur en de Activiteitencommissie, maar al snel kwamen er twijfels vanwege het Corona Virus. Tuurlijk kan je de koeken gewoon op de deurmat leggen en het geld dan in een blik of bakje bewaren, maar moeten je dat wel willen. Dan worden de lopers en ook de kopers verplicht om toch met andere mensen in contact te komen.

Een jaar overslaan, kan uiteraard maar eerlijk is eerlijk de koekactie is toch ook altijd wel een mooi zakcentje voor de club altijd goed gebruikt wordt. Dus uiteindelijk alles omgezet naar een digitale koekactie. Even contact zoeken met de bakker, kijken hoe iedereen zijn bestelling door moet geven, een flyer maken en hup de (digitale) wereld in!

Niemand durfde vooraf een aantal koeken te noemen, maar stiekem hoopten we toch wel zo’n 500 te kunnen verkopen via de digitale actie. Normaliter worden er tussen de 1000 en 1200 koeken besteld en bij 1200 stuks is het dan soms best nog wel even ‘leuren’ om de laatste koeken verkocht te krijgen. Plus iedere loper krijgt dan als bedankje nog een koek mee naar huis. Gezien er nu niemand huis aan huis de streek door ging was het dus echt gissen wat er zou gebeuren.

Maar na een mail naar alle leden en een briefje mee in de tas bij alle jeugd leden begonnen de bestellingen al snel binnen te komen. Alle app groepen werden ingeschakeld, familie, vrienden en buren en zelfs collega’s werden benadert om te kopen. Nu achteraf kunnen we wel stellen dat een ieder zijn inzet heeft gewerkt, er zijn namelijk maar liefst 1.173 zoetelief koeken bij de bakker besteld, wie had dat gedacht!

Via deze weg willen wij alle kopers en verkopers dus enorm bedanken. Maar ook de Activiteiten commissie van Hercules weer dank voor de organisatie en administratie, super! Misschien moeten wij nog maar eens nadenken over volgend jaar, wie weet volgt er dan wel weer een digitale versie ?