Door de inmiddels nog langer durende lockdown is het helaas nog steeds niet mogelijk om met elkaar binnen te sporten, wat natuurlijk voor alle leden van Hercules erg jammer is! “Het gezellige praatje in de kleedkamer, samen fanatiek trainen, ik kan mij voorstellen dat iedereen dit enorm mist, om dan nog maar te zwijgen over de competitie en de spanning van een wedstrijd!” Maar goed we moeten nog even volhouden dus denken we in alternatieven en hebben we als bestuur samen met onze trainers gekeken hoe we samen toch nog een leuk sportieve activiteit kunnen aanbieden.

Voor de jeugd, de afdelingen gymnastiek, turnen, dans en acro is dit bij mooi en droog weer lekker buiten. Echt gymmen of acro onderdelen oefenen gaat dan natuurlijk niet maar gelukkig is juf Laura creatief genoeg om iedere keer weer iets leuks te bedenken. Samen een stuk wandelen met ondertussen een leuk verhaal, waarbij je goed op moet letten omdat er na de wandeling vragen komen over het verhaal. Of soms een hele quiz met verschillende puzzels die dan weer gekoppeld zijn aan een krachtoefening. Hoe de les er uit ziet maakt eigenlijk niet zo veel uit, als het maar gezellig samen kan!

Voor de volwassen leden, van de afdeling volleybal en recreatie gymnastiek is dit helaas niet mogelijk en bij te slecht of koud weer blijven de jeugd leden natuurlijk ook liever warm binnen. Maar ook daarvoor is een oplossing! Inmiddels is aan al onze leden van jong tot oud ook de mogelijkheid geboden om minimaal 1x per week een uurtje online te sporten! In de verschillende groepsapps komt er dan een Teams linkje voorbij waardoor je makkelijk op je telefoon, tablet of laptop mee kan doen in je eigen woonkamer, camera aan en gaan! En ja hoor daar staat Laura al te wachten met haar fanatieke dans of opdrachten voor de training. “Soms moet ik ook wel een beetje lachen, dan zie ik alleen iemand haar voeten in beeld, maar dat geeft niks, ik vind het al super leuk dat iedereen mee doet.”

Voor iedere groep wat anders, soms een dans of soms een kracht circuit met flesjes water (of bier ?) als gewichten en iedereen doet vrolijk mee! Het gaat misschien niet eens zo zeer om hoe actief de training is want soms is het natuurlijk wat lastig om de oefeningen goed te doen in een kleine ruimte. Maar het gaat met name om de gezelligheid, het geeft in ieder geval het gevoel dat de leden weer lekker samen bezig zijn! Vooraf wordt even bij geklets en na afloop is er soms ook nog een derde helft. “Vaak zet ik mijn laptop dan aan de kant en laat ik de groep nog even samen kletsen”.

Gezien er voor al onze sporten dit seizoen geen wedstrijden meer zijn is de druk om nog ergens hard voor te trainingen gelukkig niet zo hoog, daardoor maakt het gelukkig niet zo veel uit dat we tegenwoordig voornamelijk andere sportieve activiteiten uitvoeren. “Of ik nog echt een sport trainster ben momenteel, dat weet ik niet haha, zo heb ik in de winter met de kleuters een online sneeuwpop getekend, dat is natuurlijk niet erg actief. Maar wel heel gezellig en daar gaat het om.” Hopelijk komen er ook voor onze volwassen leden op korte termijn versoepelingen aan, maar zo niet dan trainen we nog even lekker online verder met elkaar!

Namens het bestuur in ieder geval onze complimenten voor jullie fanatieke deelname en positiviteit tijdens de online & buiten lessen! Hou vol!